Обігрівач Планар: переваги і недоліки

Обігрівач Планар: переваги і недоліки Взимку в салоні машини холодно під час їзди і при зупинках. Це створює незручність для водія і пасажирів, а також ускладнює запуск двигуна. Автономний обігрівач Планар швидко прогріває салон автомобіля і підтримує комфортну температуру.

Принцип роботи та особливості обігрівача Планар


Обігрівач Планар - продукт російських компаній «Адверсія» і «Теплостар». Принцип дії простий: пристрій втягує повітря, прогрівається і повертає його назад в салон. Для нагріву прилад використовує власну дизельне паливо - від двигуна машини його робота не залежить. Щоб пристрій функціонував, його потрібно підключити до мережі з постійним струмом в 12 або 24 В.

Конструкція нескладна:

• Всі елементи розташовуються в циліндричному або коробчатому корпусі.
• Дизельне паливо забирається по трубці з бака дизельного автомобіля або спеціального опалювального. Нагнітає паливо насос.
• Солярка через патрубок потрапляє до форсунки камери згоряння. Тут же рассоложена свічка розжарення. У камері згоряє дизпаливо.
• Для горіння солярки потрібне повітря. Подача виконується за гнучким рукаву, приєднаного до вхідного патрубка. Повітря нагнітається примусово за допомогою вентилятора.
• Газ, одержуваний при згорянні, виходить через камери і віддає тепло через теплообмінник основним повітряним масам. Виводиться дим через Воздухоотводная рукав за межі салону.
• Вентилятор з електроприводом прокачує повітря. Спочатку він охолоджує електродвигун і нагрівається від нього. Потім проходить через теплообмінник і його температура ще збільшується. Тепле повітря подається в салон.
• Комутацію блоків виконує шлейф з колодами-роз'ємами. Форма їх така, що виключає помилкове під'єднання. Регулюють функції апарату за допомогою виносного пульта або іншої модифікації.
• Безпека обігрівача забезпечує ряд датчиків і контрольних пристроїв. Індикатор стежить за полум'ям в камері згоряння, температурний датчик вимірює температуру повітря на виході з приладу і так далі.

Роботу приладу можна регулювати пультом або за допомогою регулятора прямо на корпусі. Функціонує обігрівач автоматично: коли температура в салоні сягає заданої величини, Планар відключається, коли падає - включається.

Переваги і недоліки


Обігрівач Планар виручає багатьох шоферів. Далекобійники, водії рейсових автобусів, мандрівники змушені багато часу проводити в кабіні автомобіля. У холодну пору року обігрів салону за рахунок роботи двигуна виявляється недостатнім. Планар вирішує цю задачу.

Переваги приладу:

• За годину обігрівач в залежності від його потужності нагріває від 34 до 120 куб. м. повітря.
• Планар економічний - при такій високій ефективності витрачає не більше 29-42 Вт. Такий же обсяг нагрітого повітря вимагає від 0,24 до 0,37 л солярки на годину.
• Планар ефективний при дуже низьких температурах за бортом - нижче -20 С.
• Установка працює без обмежень у часі. Автоматично вимикається при досягненні зазначеної температури і включається при зниженні. Вимкніть апарат можна вручну.
• Апарат безпечний. При перекиданні, слабкому полум'я, згасанні полум'я, перебоях з подачею повітря або палива Планар відключається.
• Рівень шуму низький.
• Якщо під'єднати воздухоотводящие трубки, тепле повітря можна направити не тільки в кабіну, а й в салон автобуса або у вантажний відсік, якщо вантаж, що перевозиться потребує певному температурному режимі.
• Пристрій працює автономно від двигуна автомобіля. Це зручний варіант для ночівлі в машині, так як Планар може обігрівати кабіну всю ніч.

Недоліки відсутні. Автономний автомобільний обігрівач Планар повністю відповідає своєму призначенню. Обігрівач використовують не тільки в автомобілях, але і для обігріву побутівок, фургонів, будок, наметів.

Комплектація


Комплектація обігрівача включає всі вузли і деталі приладу. Кількість і вид додаткових елементів залежить від моделі. До обов'язкових відноситься все кріплення - шайби, болти, хомути, куточки з прокладками, заглушки, екрани, і також всі з'єднувальні елементи - джгут харчування, паливний насос, вихлопна труба. Планар комплектують власним паливним баком і пультом управління.
Обігрівач повітряний Планар 4ДМ2 24 відрізняється від 12 тільки вимогами до сили струму - 24 В, а не 12 В.

Всі моделі Планар працюють на дизпаливі. Якщо подача виконується з власного бака, солярку розводять гасом в певних пропорціях. Співвідношення залежить від типу дизпалива і температури.

Система контролю і управління


Обігрівач Планар працює в декількох режимах. Безпека функціонування, регулювання і діагностику систем забезпечують датчики і блок управління.

Блок керування


Модуль розміщений в корпусі і приєднаний до виконавчих блокам з комутаційними шлейфами. Функції його такі:

• включення і відключення апарату;
• контроль і управління процесом горіння палива;
• початкова діагностика при поломки під час запуску;
• автоматична вентиляція після зупинки планарії;
• аварійне відключення в разі поломки будь-якого вузла, загасання полум'я, стрибків напруги, перегріву теплообмінника і інших ситуаціях.

Працює блок управління разом з пультом.



Режими роботи


Автономний повітряний машинний обігрівач функціонує в 3 режимах. Однак використання нерідко залежить від комплектації моделі:

• За потужністю - максимально швидко нагріває салон. Обігрівач, встановлений на певний рівень потужності - від 1 до 8, працює постійно, поки пристрій не відключають вручну.
• За температурі - обігрівач прогріває повітря до заданої температури. Потім обігрівач відключається і автоматично включається знову, як тільки повітря охолоне до зазначеного мінімуму. В автоматичному режимі пристрій функціонує до ручного відключення.
• Вентиляція - забезпечує повітрообмін. Поєднується з регулюванням по температурі або за потужністю. Температура при цьому підтримується з високою точністю, не вагається в заданому діапазоні.

Температуру і потужність встановлюють перед запуском. Під час роботи регулювати параметри не можна.

Пульти управління


Пульт встановлюють на приладовій панелі або вішають на контейнері в будь-якому зручному для водія місці. До приладу пристрій підключається шлейфом. Пульт зручний тим, що регулює роботу планарії і служить засобом діагностики.

Обігрівачі комплектуються різними видами пульта:

• ПУ-10М - дозволяє Планару працювати в режимі по потужності і по температурі, вентиляція не передбачена. Оснащений світлодіодним індикатором.
• ПУ-5 - допускає роботу планарії у всіх режимах. Маховик потенціометра забезпечений умовної градуировкой, так що температуру можна виставити точніше. Про роботу та неполадки свідчить індикатор.
• ПУ-22 - функціональні кнопки дозволяють вибирати режим, температурний датчик, показання якого будуть вважатися контрольними, змінювати показники потужності і температури. Відомості про роботу планарії і поломки відображаються на світлодіодному екрані.
За кількістю, кольором і поведінки світлодіодів можна встановити причину неполадок і швидко ліквідувати її.

Вимоги до монтажу


Установка планарія виконується строго по інструкції:

• Обігрівач закріплюється як на стіну, так і на підлогу. Положення строго горизонтальне, нахил забороняється.
• Дистанція від стінок або перегородок до вхідного отвору - не менше 5 см.
• Відстань від стінок кабіни від вихідного отвору - не менше 15 см.
• Обігрівач монтують в такому місці, де можливий його ремонт і демонтаж.
• Корпус не повинен стикатися зі стінками або підлогою кабіни.
• Паливний бак можна монтувати в салоні, багажнику або моторному відсіку. Він закріплюється так, щоб при розлиття солярка не чинити на проводці.
• Повітря для горіння беруть зовні, а не з салону або вантажного відсіку. Всмоктуючий отвір патрубка розміщується проти повітряного потоку під час їзди.

Розмістити вхідний отвір потрібно так, щоб під час роботи Планар НЕ підсмоктував вихлопні гази.

Можливі коди помилок і несправності


Індикаційна система планарії сигналізує про помилки. Ряд поломок можна усунути самостійно:

• 1 на екрані або миготіння індикатора - перегрів теплообмінника. Потрібно перевірити проходження повітря через обігрівач.
• 2 або 12 коротких мерехтінь після паузи - перегрів самого апарату. Перевіряють патрубки і подачу повітря в камеру згоряння.
• 12 або 15 або 9 швидких спалахів свідчать про скачках напруги. Прилад вимикається.
• 12 або 2 мерехтіння - запуск неможливий через відсутність палива, повітря, порушення у відведенні вихлопних газів.
• 20 або 30 і 8 мерехтінь - між модулем і пультом управління втрачено зв'язок. Перевіряють шлейфи.
• 29 або 3 миготіння світлодіода - зрив полум'я в пальнику. Потрібно перевірити подачу палива.
• 35 або 13 мерехтінь - помилка, властива тільки моделі 8DM. Зрив полум'я через низької напруги.
• 78 - зазначається тільки на екрані. Це попередження про те, що зрив полум'я відбувається занадто часто.

Неполадки, позначені наступними кодами, самостійно ліквідувати не можна. Потрібно демонтаж приладу і втручання фахівця:
• 4 або 6 або 6 мерехтінь - температурний датчик вийшов з ладу.
• 5 або 5 спалахів - зламаний індикатор полум'я.
• 9 або 4 мерехтіння - проблема в свічці розжарювання.
• 10, 27, 28 або 11 спалахів - пошкоджений електропривод;
• 11 на екрані або 18 мерехтінь - зламаний датчик температури на подаючому патрубку.
• Проблеми на вхідному патрубку кодуються цифрою 23 або 15 мерехтіннями.
• 17 або 7 спалахів - збій паливного насоса.
• Поява цифри 33 або 16 спалахів після паузи вказує, що прилад заблокований, оскільки тричі поспіль був зареєстрований перегрів. Розблокування проводять тільки в сервісному центрі.
• 36 або 20 мерехтінь - температурний датчик полум'я фіксує занадто високу температуру.

Ігнорувати показання приладу не можна. При повторенні однотипних помилок апарат блокується або відмовляє.

Інструкція по експлуатації обігрівача Планар


Встановити і запустити Планар можна самостійно, але якщо немає досвіду роботи з обігрівальними системами, потрібно запросити фахівця.

При включенні Планар проводить тестування, і якщо всі елементи справні, починає розпал. Спочатку виконується продування камери потім подається солярка і повітря. Пальник працює, поки датчик не зафіксує виставлене значення. Після цього апарат відключається, якщо не працює в режимі по потужності. Після відключення вручну Планар автоматично вентилюється.

Техніка безпеки


Кабіна або автомобільний салон - дуже невелике приміщення. Дотримуватися техніки безпеки потрібно строго:

• до машині повинен бути вогнегасник, в битовки або гаражі - хоча б відро з піском;
• прокладати паливний провід всередині салону або кабіни забороняється;
• під час заправки апарат вимикають;
• під час ремонтних і зварювальних робіт обігрівач від'єднують від акумуляторної батареї;
• до закінчення продувки відключати прилад від електромережі забороняється;
• після зупинки приладу повторне включення виконують не раніше, ніж через 5-10 секунд.

При недотриманні правил техніки безпеки виробник має право відмовити в гарантійному обслуговуванні.


4-01-2020, 20:12 24 0

Поділіться власною думкою