Ремонт та будівництво
Корисні поради
03 серпня 2016
5558
0
Подобається 0

Дерев'яний човен своїми руками: інструкція по виготовленню

Дерев'яний човен своїми руками: інструкція по виготовленню За допомогою звичайної фанери і умілих рук вийде спорудити хорошу човен. Середня вартість такої човна становить близько 20-30 $, що значно нижче купівлі альтернативних човнів з гуми або дерева.

Щоб виготовити човен такого типу буде потрібно наявність:


кількох листів фанери;
поліуретанового клею;
цвяхів;
фарби на латексній основі;
силіконового герметика;
шприца, допомагає закласти шви;
наждачного паперу;
лобзика;
паракорда;
затискача;
шуруповерта;
рулетки;
дрилі;
кистей для нанесення фарби.

Після підготовки всіх необхідних інструментів слід процес підготовки окремих деталей. Для цього фанерний лист необхідно розділити на три ділянки, які будуть виступати у вигляді дна і основних частин. Перша ділянка - 460х610 мм, другий - 310х610 мм, третій 610х1680 мм.

Дві бокові виконуються в розмірі 310х2440 мм. як підпор використовуйте бруски невеликого розміру 25х50х2400 мм. Необхідну кількість підпор - 3 шт. Щоб виготовити носову частину рекомендується використання бруска розміром 25х76х2400 мм. Щоб спорудити корпус потрібне застосування двох брусків 25х50х2400 мм. Вони розрізаються на декілька частин і скріплюються за допомогою паракорда.

Коли всі деталі випиляні приступайте до самостійній збірці дерев'яного човна. Щоб здійснити цей процес необхідно наявність цвяхів і штифтів. Інструкція по збірці дерев'яного човна своїми руками:

установка дна і прикріплення до нього лівої сторони;
фіксація корми на лівій стороні і з'єднання з дном;
прикріплення правого боку до дна і кормі;
фіксація носової ділянки.

Перед фіксацією човна за допомогою цвяхів, спочатку зберіть її за допомогою клею. Коду зовнішній вигляд човна задовольнить її виробника зафіксуйте стики цвяхами.

Далі слідує етап фарбування і полірування готового виробу. Після збору човни почніть її полірування від дрібних шорсткостей і нерівностей. Для цього потрібно наждачний папір або наявність шліфувальної машинки. За допомогою силіконового герметика необхідно закрити всі утворилися в процесі складання щілини. Залиште човен на відкритому просторі до її повного висихання. Через добу почніть фарбування човни. Перший шар нанесіть на зовнішню поверхню, а другий на внутрішню. Після висихання фарби, потрібно нанести ще один шар всередині човна.

Тепер слід перевірити пристрій на запливі. При наявності дрібних недоліків треба їх усунути.

Дерев'яний човен плоскодонка: основні етапи виготовлення


Перед вивченням інструкції по виготовленню дерев'яних човнів плоскодонок, ознайомимося з їх перевагами:

мінімальні витрати на спорудження;
легкість ваги, яка значно спрощує її транспортування;
компактність - легкість поміститься в гараж на зиму, і навіть в багажник автомобіля при перевезенні;
не вимагає особливої обробки та догляду;
легко виготовляється своїми руками.

При виборі довжини човни слід врахувати кількість людей і вантажу, які будуть на ній розташовуватися, інтервал між оптимальними значеннями довжини плоскодонки становить від 1,8 до 3,8 м. При цьому ширина такої човни буває від 1 до 1,5 м. Середнє значення висоти бортів становить півметра. Вага човна залежить від її розмірів і становить близько 70 кг. Човен вільно поміщає від одного до чотирьох людей.

Можливий варіант додаткової установки мотора або вітрила, які здатні спростити керування човном. Про те як зробити дерев'яну човен розглянемо далі.

1. Перший етап роботи над човном - вибір матеріалу для її спорудження.

Для побудови плоскодонки необхідно наявність фанери двох типів:


фанера з підвищеними характеристиками вологостійкості, товщина такого матеріалу досягає позначки в два сантиметри, такий тип фанери ґрунтується на використанні клейової основи врахуйте, що в її складі присутні шкідливі речовини, тому не рекомендується його застосовувати в житлових приміщеннях, в якості альтернативи рекомендуємо придбати фанеру багатошарового ламінованого типу, вона є більш безпечною для здоров'я;
фанера авіаційного п'ятишарового типу - має невелику вагу, але відрізняється високою міцністю, з неї виготовляють сидіння і транец.

Існує певні правила роботи з матеріалом, який лежить в основі побудови плоскодонки, а саме:

щоб нарізати матеріал на деталі використовувати дискову плиту;
якщо товщина фанери не перевищує одного сантиметра для її нарізки досить канцелярського ножа;

при товщині від двох до шести сантиметрів самий оптимальний варіант використання електролобзика;
не рекомендується нарізати фанеру поперек волокон, так як існує ризик утворення тріщин, при необхідності в такому типі різання проведіть ослабляють смуги н верхньому шарі шпону;
при облаштуванні популярних типів дерев'яних човнів деталі з'єднуються між собою за допомогою дроту, саморізів або епоксидної смоли, при фіксації за допомогою саморізів не можна вбивати їх на поверхню фанери, так як з-за цього відбувається її пошкодження, рекомендується спочатку просвердлити отвір відповідного діаметру, а потім встановлювати саморіз;
при необхідності в облаштуванні човни з наявністю вигнутих форм, потрібно намочити фанеру, вигнути її в потрібне положення і зафіксувати дочекавшись її повного висихання, тривалість процедури - близько 15 годин;
у процесі склеювання деталей зверніть увагу на упаковку від клею, на ній наведено загальні рекомендації щодо його висихання і правила роботи, які включають очищення, знежирення і обробку поверхні клеєм;
зверніть увагу на розташування волокон на поверхні двох деталей фанери, при їх паралельному розташуванні надійність кріплення збільшується в кілька разів;
при розшаруванні фанери в процесі виконання робіт рекомендується зробити її склеювання, для цього, між розшарувалися шарами розташовують паперовий лист, просочений клеєм, така фанера не підійде для спорудження човна, так як вона є бракованою.

2. Наступний етап передбачає вибір оптимального інструменту для проведення робіт. Матеріал допоможе розпиляти електрична пила або лобзик. З допомогою електрорубанка вийде зробити необхідний кут заусовки. Дозволено використання будь-яких як електричних так і механічних інструментів для здійснення шліфування. За допомогою шуруповерта встановлюють саморізи і роблять під них отвори.

3. Найоптимальніше місце роботи над човном підлогу, так як великі деталі не помістяться на столі. Встановіть фанерний лист на поверхню підлоги і перенесіть деталі на його поверхню, застосовуючи косинець.

Порада: Щоб значно заощадити матеріал, слід зробити попередній ескіз човна на папері. Фахівці рекомендують, при можливості, побудувати точну копію човна з картону, щоб мати уявлення про її первісному вигляді.

Варіантів виконання човна буде два. Перший передбачає встановлення вертикальних бортів, які мають прямі лінії. Другий - класичний варіант - це установка бортів, дещо звуженого характеру. Для їх виготовлення потрібно твір заусовки. Щоб це зробити рекомендується застосувати електричний рубанок. Пройдіться з ним по поверхні деталей один раз. Далі повторіть процедуру за допомогою будь-якого шлифововального інструменту. При наявності у ладке штангоутов або інших перемичок, що збільшують жорсткість, на цьому етапі проводиться їх вирізання.

Далі збираються борту, корми, фортшпигель, при наявності. Всі деталі фіксуються за допомогою металевого дроту. Попередньо потрібно просвердлити отвори під її установку.

Порада: Щоб полегшити процедуру складання використовуйте пластикові хомути, застосовувані з кабелями. Вони стають практично непомітними після остаточної обробки човни епоксидною смолою.

Коли каркас зібраний, приступайте до приєднанню днища. Його фіксація здійснюється хомутами або тієї ж металевим дротом. Врахуйте, що дно необхідно якісно герметизувати, для цього його заливають смолою. Якщо використовувати обклеювання склотканиною, то течі уникнути не вдасться.

Коли всі стики висохнути приступайте до наступної обробці. Вона включає ошкурювання швів. Далі відбувається обклеювання стиків склотканиною, промазаної епоксидною смолою. Зовнішня частина проклеюється двічі, а внутрішня - один раз.

4. Установка додаткових компонентів.

При необхідності в установці вітрила, судно потрібно додатково зміцнити, підвищимо тим самим його стійкість. Зробити це краще за допомогою шверте. для його виготовлення знадобиться фанера товщиною 0,6 см. Крім цього, з даної фанери вирізається кермо. Кількість швертов залежить від розміру човна. Найоптимальніший варіант встановлення двох швертов за крайнім частинам судна. Кермо кріпиться до човні кількома петлями, бажано незнімного характеру.



Поділіться власною думкою...