Обшивка вагонкою лоджії

Обшивка вагонкою лоджії Для створення затишної атмосфери натуральні матеріали завжди високо цінувалися. Тому до дерев'яної вагонки вдаються в тому випадку, якщо хочуть створити приємну атмосферу для відпочинку. Вона являє собою тонкі панелі з натурального дерева. Залежно від призначення, її виробляють з різних порід деревини і покривають різними складами.

Але говорити про екологічність вагонки на лоджії не доводиться. Це пов'язано з тим, що для її захисту доводиться наносити лакофарбові матеріали, які виконуються не з натуральних матеріалів і створюють паронепроникний шар (за рідкісним винятком).
Фарбують або лакують дерев'яну вагонку вже після монтажу. Періодично захисний шар потрібно буде оновлювати.

Як вибрати дерев'яну вагонку


Вагонка з сосни і ялини. Це найдешевші види матеріалу. Завдяки великій кількості смол, що в них міститься, вони володіють природними антисептиками і консервантами. Але це не тільки гідність, але і недолік. При тривалому попаданні сонячних променів на неї, на поверхні починається виділення крапель смоли. До того ж, ці хвойні дерева мають м'яку деревину, на якій при ударі залишається вм'ятина. В цілому – це бюджетний і прийнятний варіант для обшивки лоджії своїми руками.
Вагонка з кедра і модрини. Це теж хвойні породи, але дорогі. Порівняно з попередніми видами, вона значно більш міцна і довговічна. Про вологостійкі властивості модрини давно всім відомо, вона може століттями перебувати у воді і тільки набирати міцність. Кедр не сильно поступається їй в цьому. Крім того, вони мають благородний колір і гарний візерунок деревини.
Вагонка з листяних дерев. Представлена у великому асортименті зі значним розкидом цін. Найбільш респектабельна і дорога – з дуба, з легким рожевим відтінком – з липи, сіра з легким срібним відтінком – з осики.

Проста вагонка і євровагонка. Відмінність другого від першої полягає в тому, що завдяки спеціальним поздовжнім борознах на задній частині панелі, утворюється циркуляція повітря. Це дозволяє продовжити експлуатаційний термін. Найчастіше, але не завжди, матеріал з приставкою «євро» має більш точні розміри і виготовляється тільки з сорту вищої якості.
Зовнішній вид вагонки залежить від її профілю. З його допомогою можна домогтися різного рельєфу і малюнка. В широкому продажу, як правило, представлена основна лінійка найпопулярніших дизайнів, але на замовлення можна зробити їх за власним дизайном, правда це буде коштувати набагато дорожче.

Сорт і вологість вагонки одні з найбільш важливих моментів при виборі. Вартість складається не тільки з породи деревини, але з того, яку кількість сучків потрапило на кожну дерев'яну панель. Дешеві сорти – «В» і «С», як правило, вони мають від 4-ьох і більше сучків, а також нерівномірний колір. Сорту «Екстра» і «А» повинні гарантувати повну відсутність дефектів. Якщо лоджія опалювальна, то купувати треба вагонку добре просушену, в іншому випадку під час опалення взимку панелі усохнуть і утворюють щілини в місцях з'єднання

Порада: при виборі дерев'яної вагонки для обшивки лоджії важливо дивитися, щоб не було чорних сучків. Вони набагато небезпечніші коричневих, так як при подальшому висиханні матеріалу при експлуатації можуть просто вискакувати з нього.

Товщина вагонки. Якщо для теплих житлових приміщень допускається використовувати 12 мм товщини, то для робіт на утепленій лоджії, де більш чутливі перепади вологості і температури. Рекомендується застосовувати продукцію товщиною 14-16 мм

Технологія обшивки лоджії вагонкою своїми руками


В першу чергу забирається вся стара облицювання, особливо та, яка може відвалитися або заважатиме рівному монтажу каркасу. Далі усі поверхні, які будуть зашивати вагонкою, обробляються антигрибковими засобами. Роботи проводять тільки в ясну і суху погоду.
До того, як почати робити стіни, вже повинен бути готовий підлогу і мати хоча б чорнове покриття.
Наступним кроком робиться обрешітка. Для неї зручніше всього використовувати недорогі дерев'яні рейки або бруски. Вони не тільки дозволять закріпити вагонку, але і створять під нею вентиляційний зазор, що дозволяє запобігти загнивання матеріалу або надмірну вологість і утворення цвілі.

Розташовувати планки можна як горизонтально, так і вертикально. Залежить це від смакових уподобань, а іноді і від розміру приміщення і матеріалу, дозволяючи скоротити витрати. Головне, щоб напрямні каркаса були розташовані перпендикулярно вагонці. Це означає, що якщо вона буде розташована більш традиційним способом – вертикально, то рейки розташовуються горизонтально, і навпаки. Розглянемо докладно вертикальний спосіб облицювання.
Першу напрямну найзручніше закріпити на стіні під вікном, попередньо перевіривши горизонталь рівнем. Іноді цегляні будинки мають перепади висот на стінах, особливо це стосується старих будинків. Щоб досить міцно закріпити брусок, під нього в потрібних місцях підкладають шматочки osb або товстої фанери і кріплять усі на дюбель-цвяхи.
Рейки каркаса кріплять по всій площі стін на відстані 40 см один від одного, навколо віконних і дверних прорізів, а також по периметру кожної стіни і стелі з відступом 3-4 см від краю. Таким чином решетування закінчена.
Тепер прийшла черга обшивки її вагонкою. Для цього вимірюють висоту стіни і обрізають панель на 1 см менше. Якщо підігнати розмір з точністю, то можливо відбудеться деформація дерев'яної облицювання при зміні вологості або температури.
Для кріплення вагонки є кілька видів кріплень: фінішні цвяхи з практично непомітною капелюшком, світлі саморізи по дереву, металеві скоби або спеціальні кляймери. Іноді використовують спеціальні будівельні степлери. Вибір залежить від особистих переваг.

Кріпити вагонку починають від кута, ставлячи її прямий стороною всередину, так, щоб наступні планки кріпилися в паз. Спочатку простіше набити руку на стіні і тільки потім переходити до обшивки стелі. Перед тим як прикріпити, перевіряють її рівнем. А далі фіксують її на цвяхи, відступивши від краю пару сантиметрів, щоб уникнути розтріскування. Але, як правило, фінішні цвяхи настільки тонкі, що не можуть викликати таких проблем. З боку паза її також фіксують скобами, саморізами або цвяхами, надалі їх не буде видно.
Кріплення на кляймери більш доречно при використанні євровагонки, яка має подовжений паз. Хоч вони й збільшують вартість кріплення, зате працювати з ними простіше. Являють собою вигнуту по формі паза пластину, однією стороною вона міцно фіксує вагонку, а другий прибивають до решетування.
Стартову планку прикріплюють до кожної обрешіткової рейці. Наступні допускається фіксувати вже через одну, але зберігаючи шаховий порядок.
Якщо наступна планка зайшла в паз нещільно, на неї прикладають шматок деревини і тихенько б'ють молотком, до правильної фіксації. Це необхідно для того, щоб не пошкодити вагонку.

У дерев'яної вагонки не існує добірних елементів. Тому всі укоси, кути і плінтуса підганяються вручну.
Обшивка вагонкою на цьому закінчена, але важливо обробити її захисними матеріалами. Найбільш простий спосіб – використовувати палубний лак або будь-який інший зносостійкий і призначений для використання зовні приміщення. Підкреслити візерунок деревини або надати кольору допоможе його колеровка або попереднє забарвлення вагонки морилкою на водній основі. Якщо лоджія виходить на південну сторону, то вдалим рішення стане фарбування вагонки в білий колір. Це не лише візуально збільшить простір, роблячи її просторіше, але і запобігає вицвітання і виділення смол.
15-05-2016, 21:08 145 0

Поділіться власною думкою