Бетонна підлога в гаражі своїми руками

Бетонна підлога в гаражі своїми руками Для розмітки рівня майбутньої бетонної підлоги зручніше користуватися лазерним рівнем, у цьому випадку завдання буде виконано в короткий час буквально за хвилини. З водяним рівнем доведеться попрацювати трохи довше. Деякі майстри радять спочатку зробити чорнову розмітку на висоті метра від основи, а потім рівномірно опустити риску на потрібну позначку. Лінію розмітки можна відбити шнуром, і можна вважати, що нульовий рівень визначений.

Підготовка


Настала пора звичного для всіх майстрів підготовчого етапу, що передує заливання бетонної підлоги в гаражі.

Можливо, що з моменту облаштування оглядової ями на підлозі залишився сміття або зайвий грунт. Все це потрібно прибрати і поглибити підлогу ще на 30 см. абсолютної рівності домагатися не треба, але видимі нерівності і горбки варто зрівняти. Тепер грунт ущільнюють трамбуванням.

Далі насипається невеликий шар з глини і піску, приблизно 3-5 см, рясно змочити його водою і ретельно утрамбувати. На цьому етапі краще затриматися грунтовно, адже якісний чорнова підлога в першу чергу щільний і твердий.

Гравійно-піщана суміш насипається рівномірним шаром в 10 см. Це вимога складно дотриматися, якщо гараж значних розмірів. У такому випадку потрібно вбити в підлогу кілочки, які виступали б на потрібну висоту. Орієнтуючись по них, можна створити рівну подушку навіть на дуже великій площі. Головне, щоб мітки були поставлені досить часто, і розташовувалися рівномірно по всій площі підлоги.
Після розсипання гравію, його теж утрамбовують, потім прибирають кілочки, а в порожнечі, що утворилися закладають той же гравій. У невеликих гаражах досить встановити помітні маячки в кожному кутку і приблизно в центрі всіх стін.

Пісок може бути будь-якої фракції, допускається навіть домішки глини, тільки без сторонніх вкраплень, сміття і великих грудок. Зручно насипати пісок невеликими купками по підлозі, довгою рівною рейкою розрівнювати його, рухаючись назад. Піщаний шар теж змочують водою і гарненько простукують ущільнюючи. За допомогою рівня або все тією ж довжиною річки треба перевірити подушку на відсутність нерівностей і перепадів.

Шар щебінки не повинен перевищувати 5 см у висоту. Його розрівнюють, ущільнюють і знову трохи присипають шаром піску. Потім всю площу майбутнього статі знову потрібно пройти з трамбуванням. Поверх можна укласти армуючу сітку.

Вінчати цей листковий «пиріг» буде шар худого бетону. Його міцнісні здібності дуже низькі, але він зіграє роль вирівнюючого шару. Для цього потрібно зміщувати: З частини піску (попередньо просіяного); 1 частина цементу; 6 частин щебеню дрібної фракції.
Всі інгредієнти змішуються насухо, а потім розбавляються водою. Отриману масу виливають на щебінку і розрівнюють правилом або рейкою довжиною з рівними краями. Товщина шару з худого бетону повинна вийти близько 3 см. Його залишають сохнути.

Гідроізоляція бетонної підлоги в гаражі


Шар застиглого худого бетону потрібно обробити праймером. Коли грунт підсохне, можна робити гідроізоляцію. Дозволяється користуватися будь-якими наплавляемыми матеріалами, бітумної мастикою, поліетиленовою плівкою або рідкою гумою.

Будь-яка гідроізоляція, яка створюється з полотен, повинна укладатися з них внахлест на 10 см. Руберойд дуже добре зчіплюється з гарячою мастикою, створюючи чудове покриття з гідрофобними властивостями.

Як зібрати «каркас» бетонної підлоги?


Армуюча сітка ніколи не вкладається безпосередньо на поверхню. Її піднімають над підлогою на пару сантиметрів. Можна використовувати продаються в магазині підставки, але невеликі коржі з цементу, уламки цегли теж добре справляються із завданням.
Саму сітку з осередками 15 × 15 або 10 × 10 можна зварити з арматури самостійно. Товщини прутків в 5 мм – досить. Але вже готові армуючі полотна продаються на будівельних ринках, і коштують недорого – хороший варіант для тих, хто поспішає закінчити роботи і не вміє працювати зі зварюванням.
Впритул до стіни сітку притискати не потрібно. По периметру між армуючим полотном і стінами гаража повинен залишитися зазор 5 сантиметрів. Аналогічно поступають, обкладаючи сіткою підлога довкола оглядової ями.

Як встановити маяки для бетонної підлоги


Цементна стяжка завжди виконується по маяках. Вони – гарантія рівної підлоги. Встановлюються маяки на відстані 1,2 або 1,5 м на купки розчину. Металевий профіль або куточки – одні з часто використовуваних матеріалів. Якщо в якості направляючих вибираються труби малого діаметру (2,5 см), то їх рекомендується змастити машинним маслом.
Маяки потрібно укласти на цементні купки, вишикувані в ряд з інтервалом в 150 мм. Їх рівне положення щодо горизонталі перевіряють за рівнем. Якщо потрібно – доповідають розчину або вдавлюють трубу в нього. Після того, як всі поздовжні напрямні будуть виставлені, можна проконтролювати свою роботу: покласти кілька горизонтальних маяків і оцінити їх по рівню.

По периметру гаража необхідно наклеїти демпферну стрічку. Вона заповнює проміжок в один або кілька сантиметрів між стінами і стяжкою. Призначення стрічки – компенсувати тиск бетонної підлоги, якщо він «зіграє» з часом. Цементна стяжка не постраждає і прослужить довго.
На цьому ж етапі вариться каркас з металевих куточків на оглядову яму. Куточок 50 × 50 розрізають на 4 заготовки за розміром і зварюють їх в прямокутник. Каркас грунтують, сушать і при бажанні фарбують. Готову деталь укладають на стінки ями і на всяк випадок встановлюють всередині його периметра кілька тимчасових розпірок.

Як залити бетонну підлогу в гаражі


Часто буває так, що розчину трохи не вистачає, або утворюються надлишки у великій кількості. Щоб заощадить кошти, можна зробити попередній розрахунок. Об'єм розчину обчислюють так: передбачувану товщину бетонної підлоги в гаражі – 5 см множать на необхідну площу. Якщо основа вийшло 20 м 2, то слід розраховувати на 2 м 3 розчину.
На міцності підлоги краще не економити, тому цемент треба купувати марки М – 500 або М – 400, а співвідношення з піском робити 1 до 3. Тобто на три частини просіяного піску або відсіву треба взяти 1 мірку цементу.

Густота і однорідність – основні показники суміші. Її виливають у проміжки між маяками і розрівнюють за допомогою правила. Суміш повинна приховати напрямні, але не лежати поверх них товстим шаром. Проводячи правилом вздовж маяків, слід зганяти зайву розчин далі. При такій операції головне рівномірно натискати на обидва кінці правила і одночасно зміщувати його по напрямку до себе. Це не тільки розрівнює стяжку, але і ущільнює її.

Фінальні роботи


Через пару днів напрямні треба видалити, обережно потягнувши за кінці. Саме для цього труби рясно змащувалися маслом. Борозни від маяків закладаються цементною сумішшю, складеною в тих же пропорціях. Поки стяжка буде висихати, її потрібно зволожувати, щоб вона сохла рівномірно і не розтріскувалася.
Деякі майстри насипають шар тирси і розбризкують воду на них. Через два тижні підлогу звільняють і залишають сохнути без додаткових маніпуляцій. Час повного затвердіння – приблизно місяць.
В якості покриття бетонної підлоги в гаражі може виступати керамічна плитка або гумові панелі. Але і без додаткової обробки бетонну підлогу в гаражі виконає всі функції: буде міцним і довговічним підставою, якому не страшні падіння інструментів і плями від технічних рідин.

Таким чином, якщо робити бетонну підлогу в гаражі своїми руками його ціна буде рівно вдвічі нижче, ніж якщо б його замовляти в будівельній організації.
7-05-2016, 19:47 162 0

Поділіться власною думкою